poniedziałek, 28 października 2013

Harry Potter and the Goblet of Fire: Girls

"Why do they have to travel in packs?
How are you supposed to get one on their own to ask them?
Blimey, Harry. You've slayed dragons. If you can't get a date, who can?
I think I'd take the dragon right now."
(Harry Potter and the Goblet of Fire, 2005)
(Scenariusz: Steve Kloves
Na podstawie: J.K. RowlingHarry Potter and the Goblet of Fire (book)
Napisy en: napisy.info

"Dlaczego one muszą chodzić stadami? Nie ma, jak z nią pogadać"
(Harry Potter and the Goblet of Fire Dubbing PL, 2005)

Zaczęło się od pewnej paczki, co niezgrabnie na stole wylądowała,
zaczęło się od pewnej paczki, z góry, co przed chłopcem tu stała.
Duże pudło, na co mu ono, poczty nie zamawiał, więc o co chodzi,
To rodzeństwa? Ale adresowane do niego, sprawdzi, co mu szkodzi.
Otwiera, a tam brązowe odcienie,
otwiera, a tam coś jak ubranie,
przecież nie dla niego,
Siostra zamawiałaś coś?
Rozumiem, że zimne są jesienie,
ale żeby nosić takie rzeczy, jakoś mi się nie widzi.
Nie widzieć, może się Tobie, i kto teraz się wstydzi.
O co Ci chodzi? Przecież nie dla mnie ta kiecka.
Patrzcie, dostał sukienkę, nie wiesz, że bal,
że bal jest nieodłącznym tu rytuałem od dziecka.
Nie gadaj, nie rób żartów sobie.
No cóż gadam prawdę, nie wierzysz, to wierz sobie.
Choć teraz będzie jeszcze lepsze zadanie,
najpierw lekcje tańca, potem zapraszanie.
Kogo zapraszanie? No jak to, dziewczyn.
Koleś nie załamuj mnie, proszę,
Tak, ja też lepiej te smoki znoszę.
Niż to zapraszanie, za tymi babami bieganie.
I "Dlaczego one wszystkie muszą chodzić stadami",
o wiele było by łatwiej, gdybyś byli gdzieś sami.
Wtedy zaprosić taką to pestka nie wielka,
taki tyci problem, drobiazg, mała kropelka.
(październik 2013)

Harry Potter and the Goblet of Fire (Harry Potter i Czara Ognia)

Harry Potter and the Goblet of Fire: Girls


Jak, więc widać powyżej fragment o którym wspominałam wcześniej pochodzi z... samego Harry'ego Potter'a. Właśnie ten wątek przyszedł mi do głowy, gdy pisałam o Madame Audel z filmu "Chocolat"(Czekolada). Jakby nie było dość często pojawiała się ze znajomymi sobie paniami. I również wtedy widział ją m. in. Guillaume Bierot. Więc moment, gdy trzeba było znaleźć odpowiednią partnerkę na bal, a dziewczyny chodziły stadami, wydał mi się niezwykle interesujący, ale i bardzo pasujący. A mimo, że po zamku Hogwart krążyły zarówno znane uczennice, widziane podczas lat już spędzonych w szkole Magii, to zadanie znalezienia pary na bal przez Harry'ego Potterr'a (Daniel Radcliffe), wcale nie było łatwym. Mimo także, że po Hogwarcie chodziły również nowe koleżanki, które przybyły prosto z Francji na Turniej Trójmagiczny. Ron Weasley (Rupert Grint) również miał z tym zadaniem dość duży problem, a co dla niektórych było najbardziej zaskakującym, od ręki poradził sobie z nim Neville Longbottom (Matthew Lewis), który w kolejnych częściach serii książek "Harry Potter" zaczyna odgrywać coraz większą rolę.

***

~ sam-barks & ~Jagoda Gdy kobieta nie ma z kim iść na bal, mimo, że u boku stoją dwaj najbliżsi koledzy i ze zdumieniem stwierdzają przed samym balem, ze można, by ją zaprosić. Ona jest już zajęta. A oni mogli jedynie chodzić i czepiać się, że stada dziewczyn na horyzoncie, ale zaprosić nie ma której jak :)
~ dosia123, odpowiedź na Twoim blogu, a i część jej tu nadmienię, wątki z Wampirami, również te urocze na versemovie.blog.pl, czyli poprzedniej wersji tego bloga (logo po prawej), ale w przyszłości pewnie i tu się coś zjawi :)
~ Daris, no problemo jesteś na liście powiadamiającej:)
~ Aleksandra Gniazdowska, każde czary, byle w umiarze są dobre. Gdyż za czar można uznać uczucie zakochania, może też nim być dla niektórych cud, ale także i powab innej osoby. Są różne czary i różni czarodzieje, tak jak różne wiary i różne religie, ale w gruncie rzeczy jest to jedno i to samo pod różnymi postaciami :)



12 komentarzy:

  1. Harry Poter to coś co kocham♥ hej, jak będziesz miała czas to czy mogłabyś coś podobnego tylko ze Sagi Zmierzch.. byłabym bardzo wdzięczna. Pozdrawiam~~

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam serię Harry'ego Pottera. Wiersz oczywiście pasujący. :) I właśnie 'dlaczego one muszą chodzić stadami' jest nieodłączną częścią bali, studniówek i innych tego typu imprez. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny. Na początku nie za bardzo wiedziałam o co chodzi, ale potem wszystko stało się jasne. Uwielbiam "HP i Czara Ognia", a szczególnie ten motyw balu. I to zdanie "Dlaczego one wszystkie muszą chodzić stadami" - bezcenne :)
    u mnie nowa notka /// http://sam-barks.blog.pl/ zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz talent do pisania naprawdę bardzo podoba mi się jak piszesz. Jak będzie jakaś nowa notka to mnie poinformujesz ? Coś czuję że będę często wchodziła

    OdpowiedzUsuń
  5. Harry'ego Pottera niezabardzo lubię ,jednak zdążyło mi się kiedyś na jakiś fragment patrzeć.Jednak wiersz nie jest zły mimo ,że nie lubię takich historii,filmów jak Harry.
    Twoimi poprzednimi wierszami jestem zachwycona i dziękuje za komentarz u mnie.
    Pozdrawiam Danielciax

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam harrego pottera a wiersz bardzo pasuje do tego.U mnie nn http://m-wisniewski.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. i masz u mnie plusa, ten klimat czarów i tej sagi zawsze będę uwielbiała <33

    OdpowiedzUsuń
  8. Jako wielbicielka HP muszę cie pochwalić z tym wierszem bo szczególnie pasuje do motywu z tym balem. Jest cudowny :)
    U mnie http://angelique-boyer.blog.pl/ NN

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiersz genialny. Uwielbiam Harry'ego Pottera <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Podobają mi się przemyślenia o dziewczynach. Nieśmiałość, nasze wewnętrzne zakazy, nasze doświadczenia, wszystko hamuje nas czasami w takich sytuacjach. Pragnienie Rona odnośnie Hermiony było na tym etapie niewyrażalne dla niego. Musiał dorosnąć i otrzeć się o ostateczność, o sytuację wydawałoby się bez wyjścia, żeby je wyrazić :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kocham Harrego Pottera. Świetnie to napisałaś. Tak jakby dialog Rona z Harrym i innymi <3
    Pamiętam te momenty :>

    OdpowiedzUsuń
  12. Hi! This is my first visit to your blog! We are a collection of volunteers and starting a new project in a community in the same niche. Your blog provided us beneficial information to work on. You have done a extraordinary job!

    OdpowiedzUsuń