piątek, 18 października 2013

Siła wyższa: Walka na modlitwę, modlitwa na zgodę?

Mury, mury zakonu.
Mury, mury silne, a jednak je coś trapi.
Mury, mury grube, a jednak on się gapi.
Na co tak patrzy? Na niego przecie.
No co Ty mówisz, straszno w świecie.
On naszą wiarę chce zniszczyć, wywrócić do góry,
Kto chce niszczyć? No on, siedzi, może zburzy mury.
Och, co bracia klepią. A, ile tak siedzi?
No już wystarczająco, tylko brak namiotu.
Tak, namiotu, a wokół rozbitych śledzi.
Przypatrzmy się temu, co tam się dzieje.
Idę zobaczyć, niosąc z sobą dobro i nadzieję.
Ej, bracie jakże tak, bez zabezpieczenia.
Niech ktoś Cię osłania.
Nie słucha Cię już, to nie ma znaczenia.
Patrz usiadł obok, teraz klęczeć raczy.
Najwidoczniej tak być musi,
w trakcie się skutek najpewniej zobaczy.
To myślisz, że my?
Tak, odejść możemy.
Myślę, że nic się nie stanie,
a choć teraz coś zjemy.
No, tak zgłodniałem przez to całe pilnowanie,
oby wszystko poszło dobrze,
w opiece swej miej nas sprawiedliwy Panie.
Minęło trochę czasu, znów się brat tutaj pojawia.
Posilim się to przychodzę, gwardian się nie stawia?
Gwardian się nie stawia, a i on nie lepszy siedzi.
O patrz, wstaje. Ręce sobie podają,
jak starzy dobrzy na zgodę znajomi czy sąsiedzi.
A jakże tak gwardianie? I co, że tutaj tak siedział?
Patrz, uśmiechnął się, minął nas i nic nie powiedział...
(październik 2013)*


Siła wyższa: Walka na modlitwę, modlitwa na zgodę?


W sumie to dzisiejszy dzień miał być prosty, raczej nie przewidywałam niespodzianek. A tu już o poranku ktoś powiedział, że dziś ma swoje święto podobno jeden z najznamienitszych malarzy, którym niewątpliwe był święty Łukasz. Ciekawostka w sumie, bo nawet nie wiedziałam, że był malarzem. Nawet nie kojarzę żadnego Łukasza, który wbił, by mi się w pamięć, jako ponad czasowy artysta w tej dziedzinie. Jakby się zastanowić to przyszedł mi do głowy George Lucas, ale to przecież nie malarz, chyba, że chodzi o malowanie nie tylko pędzlem, ale też na przykład wyobraźnią. I chyba, że bierzemy pod uwagę nazwisko za imię. A, żeby stworzyć sagę filmów takich, jak "Gwiezdne wojny" musiał niewątpliwie mieć w głowie taki pędzel, którym kreował obrazy w swojej wyobraźni. Przechodząc jednak do wiersza, wiecie co mi przyszło zaraz do głowy na tą wzmiankę o św. Łukaszu ? Przypomniał mi się taki w miarę nowoczesny serial z TVP, jak "Siła wyższa". A konkretnie jeden wątek. Czemu, akurat w tym momencie? Cóż, inspiracje pojawiają się czasem z czasem, jakkolwiek to brzmi. Ale scena z Piotrem Fronczewskim (Gwardian Jan) i Krzysztofem Draczem (Tashi Ga) pojawiła się w myślach od tak. I nie ważne, że w tym serialu grała urocza Anna Dereszowska (Dorota, siostra Bazylii), która później udzieliła głosu do filmu z muzyką Chopina; nie ważne, że była tam Katarzyna Żak (Siostra Bazylia) grająca jej siostrę. A, którą pamiętałam z wielu innych roli. Stąd czytajcie, i robicie co chcecie :)

* wiersz pisałam z pamięci, jak pamiętam serial, a, że był dawno, to jak się coś nie zgadza, a ktoś ostatnio oglądał, to możenie coś sprostować: )

Jakich wątków dotyczył ten post ?
  • Tashi Ga


***
W odpowiedzi na komentarze czytelników 19.10.2013:
~ Maria Antonina, dziękuję za komentarz w poprzednim poście. No cóż, może podobna grafika, może coś innego. W wolnej chwili wstawię nowy komentarz:)
~ Wszyscy, Dzięki serdeczne za komentarze. Cieszące, że w przy tym wątku pojawiło się już Was tak wiele :)

13 komentarzy:

  1. Twój komentarz na temat mojej grafiki nie zabrzmiał zbyt sympatycznie, ale nie zamierzam się czepiać. Trochę zaciekawił mnie styl prowadzenia przez Ciebie bloga. Te wiersze. Zobaczymy jak będzie dalej, bo jak wiemy różnym ludziom odpowiadają różne tematyki. ; ) Czekam na kolejny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiersz jest naprawdę świetny - podoba mi się ten motyw oraz to, że przedstawiłaś go jako rozmowę. Ciekawa inspiracja, ale nikt nie wie kiedy się pojawi ;)
    u mnie nowa notka /// http://sam-barks.blog.pl/ zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, dzięki za komentarz u mnie. Mrocznie miało być, więc traktuje go jako pozytywny... Wiersze, wiersze piękna sztuka, życzę Ci powodzenia. Pozdrawiam i zapraszam do ponownych odwiedzin u mnie: http://trondgein.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam długie wiersze <3 ^^
    O serialu słyszałam, ale nigdy nie było mi dane go obejrzeć xd
    Czekam na kolejny wpis i pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz ktoś pochwalił mój blog za treści, a nie za wygląd! Wielkie dzięki. Zapraszam przy okazji do poczytania.
    Twój blog z kolei bardzo mnie zaciekawił. Piszesz wiersze - coś, z czym czasem się mierzę, ale nie bardzo mi wychodzi. Tobie, jak widać, wychodzi to rewelacyjne, serio, jestem pod wrażeniem (choć przeczytałam jak na razie tylko ten wiersz). Tematyka i pomysły pod Twoje wiersze to strzał w dziesiątkę!

    Pozdrawiam serdecznie i postaram się wpadać częściej

    OdpowiedzUsuń
  6. Czekam na kolejny wiersz a ten jest cudowny.
    U mnie http://angelique-boyer.blog.pl/ NN

    OdpowiedzUsuń
  7. Są całkiem fajne : ) Czekam na następne :))

    OdpowiedzUsuń
  8. hej na www.listamegaprzebojowalicia.bloog.pl jest nowe notowanie serdecznie zapraszam do glosowania :) oczywiście jak zawsze swietna notka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Odwiedziłaś mojego bloga więc ją zrobiłam to samo.Powiem szczerze Twòj blog jest pierwszym na jakiego do tej pory się natknęłam blogiem ,na którym nie ma opowiadań tylko wiersze.Muszę przyznać ,że jestem pod wrażeniem ponieważ lubie wiersze i sama niekiedy je pisze ,a ten jest pierwszy jaki przeczytałam na tym bloku i pewnie nie ostatnim.






    OdpowiedzUsuń
  10. Pamietam ten seria, ale go po jednym sezonie zdjeli. Podoba mi sie, że poruszylas jego watek, bo serial był ciekawy :)
    Pozdrawiam :) http://ludzietworzaswiat.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie nowy wpis.
    Zapraszam serdecznie :)
    http://ludzietworzaswiat.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  12. Oczywiście zajrzałam na Twojego bloga na blog.pl i zapadły mi w pamięci dwa wiersze. Władca pierścieni i Star Trek. Bardzo fajnie się to wszystko czyta. :) co do latynowskich seriali to się z Tobą zgodzę. Czasem brak tych seriali, które były modne za czasów naszego dzieciństwa. ; )

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję za komentarz na moim blogu;) Owszem, Leon z mojego opowiadania ma twarz Channinga Tatuma;)
    Nie wiem jednak, czy masz ochotę czytać moje opowiadanie, bo nie wynika to z Twojego komentarza;) Czy mam Cię informować i dodać do linek?:) Jeśli tak to proszę o odpowiedź u mnie na blogu, a z chęcią przeczytam Twoje notki;*

    Pozdrawiam;*

    OdpowiedzUsuń