piątek, 28 lutego 2014

Charlie St. Cloud: Statek (wiersz filmowy z latarnią w tle)

Niebo pokryte wieloma barwami,
błękitami i różami,
Pod chmurami mewa latała
i swymi skrzydłami machała.
Czarny punkt białe bałwany unosiły,
a sam wydawał się, jakby nie miał siły.
Potem czarny punkt zrobił się jaśniejszy
i cały obraz stał się wyraźniejszy.
Ukazał się statek bladego koloru
i dodał falom nowego waloru,
przy burcie złota kotwica zawisła
i niczym talar złoty zabłysła.
Obok wisiały ratunkowe koła,
ale tylko pasażer je zobaczyć zdoła;
Nagle ciemność ogarnęła całą wodę
i straciło morze swą urodę.
Już nadzieję traciłam,
że znowu go zobaczę;
Gdy światełko zobaczyłam,
a ono, że ja płaczę.
Wtedy uśmiechnęłam się do niego grzecznie
i od tej pory jego światła palą się wiecznie.
(sierpień 2006)
Kadr z filmu Charlie St. Cloud (2010)

Charlie St. Cloud: Ship

"Z dedykacją dla pomysłodawcy tematu tego wiersza - jednej z osób z dalszego rodzinnego kręgu, a także jego brata" - taki dopisek widniał koło wiersza. A, że nie pamiętam, by ujrzał światło dzienne - więc nie ujrzał, to postanowiłam go opublikować na moim blogu z wierszami. Tym bardziej, że ten wiersz za mną chodził od dłuższego czasu, a światło przypominało o wątku latarni z Charlie St. Cloud. Jest tam nie tylko motyw latarni, czy statku. Ale samego żeglowania. W roli głównej znany myślę większości Zac Efron (Charlie St. Cloud). Całość w oprawie muzyki Rolfe R. Kent'a, autora ścieżek dźwiękowych także do Akademia wampirów (Vampire Academy, 2014), Pan Popper i jego pingwiny (Mr. Popper's Penguins, 2011), Miłość na zamówienie (Failure to Launch, 2006), czy obu filmów z serii Legalna blondynka (Legally Blonde).



Powiązane posty:
Anna German - Żagle (Inspiracja piosenką Torna a Surriento wykonywaną zarówno przez Annę German, jak i w innym czasie przez Luciano Pavarotti)

19 komentarzy:

  1. Zapraszamy do nas na nową notkę http://gosia-andrzejewicz-plus.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejny piękny wiersz i świetny wpis,
    Zapraszam na nową notkę
    www.gosia.vdns.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiersz jest przepiękny a film bardzo wzruszający.
    U mnie http://demi-lovatooo.blog.pl/ NN zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny wiersz. Pozdrawiam http://magdalenatul.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniały wiersz! filmu nie widziałam, ale już gdzieś o nimczytałam :)

    E-Watson.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiersz wspaniały tak samo jak film i rola Zacka Efrona ;-)
    U mnie http://muzycznomaniaa.blogspot.com/ nowe notowanie

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowny i fajnie napisany wiersz.
    NN na http://mybestmusic.blog.pl/ zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniały wiersz. Bardzo mi się podoba :) Bardzo pięknie opisałaś wygląd nieba jestem pod wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Trochę wzruszyłam się pry tym wierszu :D NN na http://katyperrypolska.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
  10. wow. fajnie, cieszę się kolejny wiersz godny uznania:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Morze, statek i latarnia. Kocham.
    Wiersz na prawdę mi sie podoba. Cudeńko i majstersztyk. Udało ci sie namalować obraz przed moimi oczyma. :3
    Przepraszam, ze tak późno i że dawno mnie nei było, ale szkoła :c Ogółem za dużo czasu nie mam.
    No nic. To jeszcze zapraszam do siebie
    http://fantastycznefantasy.blogspot.com
    Pozdrawiam i weny życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapraszam do mnie na nn :) Zaległości nadrobię w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wiersz niesamowity jak zresztą wiele tych wcześniejszych napisanych przez Ciebie. Wywołuje u mnie jakiś taki smutek, nie wiem czy tylko mi, ale może to za sprawą te wczesnej godziny... Ale bardzo mi się podoba, być możne to też sprawa wczorajszego dnia. Jeśli jesteś ciekawa wejdź do nie na bloga i przeczytaj wpis zatytułowany - Być ptakiem ...
    Wybacz, że w ostatnim czasie rzadko tu wpadam do Ciebie, ale nauka nie pozwalała mi nieraz spać więcej niż 4 godziny, a co dopiero mowa o czytaniu Twojego bloga ;)
    Jednak obiecuję poprawę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każde Wasze odwiedziny są darem uśmiechu w moim kierunku, nieznacznie na czas w jakim możecie na nie poświęcić:)

      Usuń
  14. Wiersz śliczny, melancholijny. Latarnie morskie to dla mnie niezmiennie bogata bogatą symbolika, przede wszystkim jako przemijającego czasu, sensu życia, samotności. Film widziałam przynajmniej 3 razy, zawsze z przyjemnością do niego wracam, a i łezka w oku się zakręci. Świetna rola Zaca, udowodnił że potrafi w każdym gatunku.

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękny wiersz! Bardzo melodyjny i dźwięczny. Bardzo mi się podoba. A początek i zdjęcie przypomniało mi trochę wyspę Locmaria, którą kreuję. Dlatego tym bardziej zapadnie mi w pamięci. Swoją drogą, 2006r? Naprawdę długo kochana piszesz te wiersze;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jakbym zaczęła grzebać w jakichś starych zapiskach być może się zdarzy coś z lat 90., ale musiałabym poszukać. Jak będę miała możliwość, to poszukam i specjalnie dla Ciebie postaram się przynajmniej taki jeden wstawić

      Usuń
  16. I like this blog very much so much superb info.

    OdpowiedzUsuń