czwartek, 24 października 2013

Up: Old man and dreams come true

Miłość wielką i wierną być och jakże potrafi,
mimo, że nie każdemu się od razu taka trafi,
Tych dwoje się znało bardzo długi czas,
potem się pobrali i mijał im sobie wraz.
Ona pierwsza odeszła, zostawiając go ze swoim marzeniem,
i wtedy zjawił się mały kadet, na początku będąc strapieniem.
Ale,gdy domek z balonikami uleciał do góry,
a chłopiec utknął razem z nim, obok chmury,
po przygodach kilku, co im się przydarzyły,
w starszym panu trochę uczucia się zmieniły.
A mając marzenie żony do spełnienia,
działał ile tchu do jego dokończenia.
Piękną taka miłość, gdy po śmierci nadal trwa,
piękne takie uczucie, które cel jeszcze da,
by zrobić coś jeszcze, nie tylko pożegnać drugiego,
by zrobić coś jeszcze, dla ukochanej, czy ukochanego.
Lecz, gdyby chłopiec się nie zjawił,
a staruszek się nie przekonał z czasem do niego,
czy marzenie uległo, by spełnieniu?
Myślę, że to już kwestia scenarzysty, to rola jego.
(październik 2013)

Źródło obrazków: www.gildia.pl
Up (Odlot)

Up: Old man and dreams come true


Powiem od razu, że nie przepadam jakoś za tym filmem. Mimo, że ma piękny przekaz, piękną treść, jakoś, gdybym miała wybierać filmy, pominęłabym pewnie czołówkę. Pytanie, więc zadacie, co on tu robi?

Co spowodowało, że postanowiłam napisać coś
właśnie o tej produkcji Disney'a i Pixar

Są aż dwa powody. Pisząc wątek, który ukazał się dopiero, co nagle przypomniał mi się ten film. Niezwykły film. Film "Odlot" (Up, 2009), na podstawie jak udało mi się znaleźć materiałów do scenariusza i historii zapisanych przez Bob'a Peterson'a i Pete' Docter'a może mi nie przypadł do gustu. Jednak podobał się bardzo jednej z bardzo bliskich mi osób. I właśnie tej osobie poświęcam ten wiersz. Pamiętam do dziś, jak kiedyś chyba w akcji wielkiej nawet złości powiedziała ta osoba dlaczego ten film jest szczególny. I powiem Wam, że według mnie ten wiersz, który napisałam bardzo nawiązuje do słów niniejszej osoby. Jednak, to tylko ta osoba może stwierdzić. Ja mogę tylko zaznaczyć, że takie zdarzenie miało miejsce. Mam nadzieję, że za taki opis sytuacji się nie obrazi, ale ja ją tak pamiętam.

Mam też dla Was niespodziankę. Jest to fragment słów z jednego filmu, który skojarzył mi się pisząc ten i poprzedni wątek. Choć chyba bardziej ten, który wspomniałam jako pierwszy. Wiersz będzie o młodszym pokoleniu, a cytat dialogowy przytaczam z głowy, by nie było tak łatwo wyszukać. Jeśli uda Wam się zgadnąć jeszcze przed weekend'em to zjawi się w pt popołudniem. Jeśli nie, to poczekam do poniedziałku. Cytat mniej więcej brzmi: "Dlaczego one muszą chodzić parami?"

Ten post znalazłeś m.in. po słowie:

  • Old man and dreams come true
  • Wiersz movies
  • Stary mężczyzna
***
Chocolat: Old pair 22.10.13

~ Jagoda, miłe słyszeć, że jestem ciekawsza niż ekonomia i prawo, choć i one nam są w życiu czasem potrzebne mimo, że, gdy się uczy niektórych rzeczy wydaje się, że to nie ma sensu.
~ aniqa11, hmm... u mnie słońce było za oknem w tym momencie, gdy czytałam Twój wpis. Także życzę takiego samego słońca, jak u mnie za oknem tamtego dnia :)
~ Crazy Mustang i Invisible, na piosenkę Demi Lovato trafiłam przypadkiem. Akurat w dobrym momencie  wpadła na moją tablicę na facebook'u. Nie chce mi się zaglądać po profilach każdego artysty, bądź filmu, który mam w sekcji lubię to. Jednak cenna jest tablica i odpowiedni moment. Docelowo słucham jej tylko czasami. Choćby tak'a piosenka z "Camp Rock". Albo nawet kilka, wtedy jej więcej słucham.
~ Wszyscy, dziękuję. Zaskakujecie mnie. Im dalsza notka, tym widzę coraz to ciekawsze odpowiedzi. To bardzo cieszy:)


13 komentarzy:

  1. jezuuu *_* jaki genialny !! Jeden z ulubionych . Czekam na następne : )

    OdpowiedzUsuń
  2. mam łezkę w oku :))
    pozdrawiam~~

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja uwielbiam tą animację - jest przesłodka. Wiersz wyszedł Ci naprawdę dobrze. Podoba mi się jego przesłanie, oraz to, że mimo iż opisałaś całą historię to skupiłaś się na najważniejszym wątku - tej pięknej miłości.
    u mnie nowa notka /// http://sam-barks.blog.pl/ zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Animację tą widziałam dosyć dawno jednak coś jeszcze z niej pamiętam.Wiersz naprawdę ładny.Oby tak dalej.
    Pozdrawiam Danielciax

    OdpowiedzUsuń
  5. hej na www.listamegaprzebojowalicia.bloog.pl jest nowe notowanie serdecznie zapraszam do glosowania :) co tu powiedzieć jak zwykle swietna notka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten wiersz jest jednym z najlepszych twoich ;)
    U mnie angelique-boyer.blog.pl NN

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta bajka łapie za serce...
    Taka kochana jest ^^
    Bardzo dobrze mi się ją oglądało :) Polecam :D!
    Wiersz świetny, straaasznie mi się podoba, naprawdę :)
    Pozdrawiam i czekam na kolejny wpis :]

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie mogłam się przemóc by obejrzeć tą bajkę w całości. Jednakże, wiersz ten bardzo dobrze obrazuje to co, moim zdaniem, reżyserzy chcieli przekazać.
    Ciągle mnie zaskakujesz. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bajki nie oglądałam ale wiersz jest świetny.
    U mnie http://demi-lovatooo.blog.pl/ NN zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczny wierszyk i super bajka!
    Zapraszam na nową notkę
    www.gosia.vdns.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Skomentowałaś ostatni rozdział więc:
    Serdecznie zapraszam na ósmy rozdział ;) http://melodie-serc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Wiersz niesamowity i w sam raz pasuję do bajki :D
    U mnie http://angelique-boyer.blog.pl/ NN

    OdpowiedzUsuń
  13. u mnie nowa notka /// http://sam-barks.blog.pl/ zapraszam!

    OdpowiedzUsuń