czwartek, 9 października 2014

Wiersze o zwierzętach: Wąż

Jessstem wąż Kaaaa,
och, bój się łaaaaaa.
Jesstem sssspokojny,
jessstem przyjacielem,
otulę Cię moim ciałem,
otulę Cię tak śmiele.
Przesssunę się gładko po Twojej ssskórze,
i popatrz jeszcze w moje oczy, sssą takie duże.
I pomyśl sssobie, że ta wielka buzia,
to jest jasssskinia, gdzie łatwo możesz wejść,
a potem znaleźć ssskarb, gdy uda Ci sssię zejść.
Już myślisz, o tym, już myślisz ssskarb leży?
Auuu...
Zmiataj Kaaa, stąd to dziecię do nas należy.
(październik 2014)
Rys. Księga dżungli

Chciałam zachować kolejność zamówień w wierszach o zwierzętach, jednak tego nie zrobię i wąż będzie przed Lessie, na którą chcę poświęcić chwilę dłuższą. Przechodząc zaś do węża pragnę zauważyć, że w naszej kulturze, a także wielu innych jest postrzegany, jako zgroza, cierpienie oznaka zła. Od "Biblii", gdzie kusił Ewę. Po na przykład "Księgę dżungli", gdzie czyhał na życie Mowgli'ego. Dla Chińczyków to rozwaga i mądrość; a w „Baśnie z wyspy LankaElena Chmelová znajdziemy węża, dzięki któremu niepozorny człowiek zostaje bogaty. Trzeba, więc najpewniej zastanowić się, czy to zwykły wąż ogrodowy. Niegroźna mała żmijka, czy wąż boa dusiciel, który jest w stanie połknąć ofiarę i potem ją trawić, i trawić. Wtedy punkt widzenia, znając na pewno szczegóły, jest lepszy.

Jak mogłeś znalazłeś tego posta ?
  • wąż symbol chiński
  • o Biblii

3 komentarze:

  1. Witaj :)
    Nadrobiłam poprzednie wpisy, ciesze się, że wykorzystałaś moją propozycje :]
    Nikt lepiej by tego nie ujął niż Ty :D
    Nad wężami nigdy się głębiej nie zastanawiałam. Może nawet za nimi nie przepadałam. Po tym wpisie jednak chyba zmienię zdanie. Nie każdy chyba jest zły xd
    Pozdrawiam i czekam na kolejny wpis ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Haha, szczerze powiedziawszy ten wiersz mnie rozweselił, ale podejrzewam, że taka właśnie była rola. Podobało mi się to jak przeciągałaś litery by stworzyć coś na kształt dźwięków, które wydaje wąż. Świetnie Ci to wyszło;)

    A w wolnej chwili zapraszam na przedostatni rozdział;)

    Pozdrawiam! I czekam na kolejny wiersz:)

    OdpowiedzUsuń
  3. No proszę pojawił się wiersz z moim pomysłem, czyli głównym bohaterem :D
    Fajny ten wierszyk wyszedł, taki całkowicie na luzie i bardzo przyjemnie się go czyta. Fajnie byłoby go komuś przeczytać go na głos przedłużając te literki. :) Tylko trzeba mieć talent do recytacji super by wtedy wyszło.
    I fakt, że ogólnie węże są źle postrzegane przez wszystkich. Jako szkodniki i mordercy. Przecież taki boa potrafi zabić człowieka, ale według mnie z drugiej strony są słodkie. Ślicznie się prezentują i ogólnie mi się podobają jako zwierzę. :)
    http://zyciejestmuzykaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń