środa, 14 maja 2014

Tylko mnie kochaj: Nadzieja (wiersz filmowy inspirowany komedią romantyczną)

Ta mała dziewczynka,
to nadziei odrobinka.
Gdy patrzę na tę małą mam nadzieję,
że zmieni się świat;
Że znajdę to, czego
szukałam przez wiele lat.
List przysłała ma miła,
marzenia me spełniła,
Nie był to sen, lecz jawa,
a dla mnie, bardzo poważna sprawa.
Moja miła się obudziła,
i mnie zauważyła,
A już myślałem,
że to się nie stanie.
Że miłość jest tylko na ekranie,
a jednak, nie;
Bo zapukała,
nieskończona i trwała.
(wrzesień 2005)

Kadry z "Listy do M", zaś plakat "Tylko mnie kochaj" - od gildia.pl

Tylko mnie kochaj: The Hope

Zarówno w filmie "Listy do M", jak i "Tylko mnie kochaj", jest wątek małej dziewczynki i nadziei, że odmieni ona jutro. Nawet, jeśli nie na samym początku, gdzie zdaje się być niemal ciężarem, ale w czasie filmu już na pewno. Jest to nie zmienione dopasowanie wiersza, co był prawdziwą inspiracją ? Pewnie mogę podejrzewać, ale i to zachowam dla siebie. Co za to jest w sumie śmieszne i myślę godne zauważenia, dziewczynka z tych filmów to jedna i ta sama postać - aktorka dosłownie :)

"Tylko mnie kochaj" - Nadzieja

Spodobał Ci się ten wiersz? Znajdź podobne:





10 komentarzy:

  1. Listy do M. to jeden z moich ulubionych filmów:) A wiersz piękny!

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny ten film jest a tój wiersz pasuje do niego.NN http://m-wisniewski.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej !
    Po pierwsze dziękuję za komentarze u mnie.
    A teraz o wierszu :
    jak zwykle lekki do czytania i przyjemny. Film ,, Tylko mnie kochaj '' widziałam już dawno temu, ale spodobał mi się. Ten wiersz zdecydowanie jak najbardziej pasuje do jego treści.
    Czekam na kolejne wiersze.
    Pozdrawiam D.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowny wiersz aż się wzruszyłam :D
    NN na http://hungergames-fans.blog.pl/ i http://katyperrypolska.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Oba filmy sa super, chociaż wolę tylko mnie kochaj :)
    Co do wiersza, swietne nawiązanie :)

    NN :) http://e-watson.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja lubię oba filmy, ale szczególnie "Listy do M". Powiem szczerze, że nigdy jakoś nie wpadłam na to, żeby je ze sobą połączyć właśnie postacią uroczej (jako mała dziewczynka) Julki Wróblewskiej. Wiersz dokładnie oddaje znaczenie, jakie miały postaci odgrywane przez Julkę w obu tych filmach, dla narodzin wielkich miłości. To za jej sprawą kompletują się dwie rodziny. A zaczyna się od tego, że malutka dziewczynka wzbudza współczucie i sympatię dwóch dorosłych mężczyzn. Uczucia te, jednak szybko przeradzają się w silną ojcowską miłość. Zupełnie niezwykłe. Świetny wiersz. Wzbudza we mnie miłe wspomnienia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oglądałam oba filmy, aczkolwiek wole Tylko mnie kochaj :)
    Wspaniały wiersz, świetne nawiązanie :)

    e-watson.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny wiersz i cieszę się że jest związany z moimi ulubionymi filmami.
    U mnie http://demi-lovatooo.blog.pl/ NN zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  9. Oglądałam oba filmy i oba mi się bardzo podobały ;)
    A u mnie promocja filmu "Akademia Wampirów" ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj mała Julia była naprawdę słodka;D To niesamowite jak przez te wszystkie lata, chociażby w "M jak miłość" dorastała (i nadal dorasta), jak się rozwijała i rozwija. trochę się czuję staro, gdy oglądam "Tylko mnie kochaj" z małą Julką, a potem "M jak miłość" z większą. Ale ten czas ucieka! oba filmy wręcz uwielbiam, chociaż "Tylko mnie kochaj" i boski Zakościelny zbili mnie z nóg. A wiersz świetny!:)

    OdpowiedzUsuń