piątek, 25 kwietnia 2014

Tajemnica Locmarie - Inspiracja powieścią kryminalną autorstwa Rudej

W pewnym zakątku świata opiekunka sobie żyła,
pod opieką miała matkę mężczyzny, któremu służyła,
również pomocą, bo był dla niej dobrym człowiekiem,
lecz w potrzebie policji i z lecącego czasu wiekiem.
zgodziła się po namowach,
by podsłuch zamontować,
w jej własnym telefonie,
by przedłużać rozmowę,
gdy Karl, nie ja zadzownię.
Potem Luke wziął kierownicę w obroty i razem pojechaliśmy.
- Naprawdę miły posiłek, wśród kieliszków wina zjedliśmy.
- A wokół  wisiały też żyrandole ze świecami,
i na stołach były bukiety z małymi kwiatami.
- I zdziwiłem się, gdy obiad na stół podano.
- Jakby chłop nie jadł dużo więcej, co rano.
- Jakby kobieta się nie upierała, że będzie płaciła.
- No cóż wśród zalet, nie tylko wad kobiet jest i siła.
Dlatego na przekór tej sile Luke Lucie
wkręcił w kolejne wspólne jedzenie,
ale to już innego dnia,
więc nie groziło im już przejedzenie.
W dodatku zadzwonił telefon, telefon z komisariatu,
że poszukiwanych przez nich Karl, pokazał się światu.
Tak to zrobił ? Przez przypadek, czy specjalnie ?
To już pozostawiam do doczytania, serio totalnie.
Mogę jednak powiedzieć, że go tam schwytano,
a potem na prom na wyspę szybko zapakowano.
I szczerze mówiąc w oczy,
bym mu tak nie patrzyła,
bo jeśli był winnym człowiekiem,
mogła by się bać kobieta,
że niedaleko niego żyła.
Lecz Andrea, o której jeszcze nie wspomniałam patrzyła, 
a gdy na komisariacie go przesłuchiwała, tu kolejna siła.
Lecz, czy trafna siła w głosie, lecz czy silne oskarżenie ?
Wszystko opisane wraz z rolą Pana Luke, tak na zakończenie.
(kwiecień 2014)

Tak, więc jak to obiecałam jednej z moich czytelniczek, a i tym bardziej zachęcona taką dedykacją rozdziału z dnia którym był:

 wtorek, 22 kwietnia 2014 - "Tajemnica Locmarie" Rozdział 3 cz. 4:


Tajemnica Locmarie - Inspiration crime novel by Ruda

Zajęłam się skrzętnie wierszem. Bo, jak to już chyba wspominałam Versemovie nie bez powodu są taką, a nie inną nazwą. Można przecież mówić i o wierszach, które mówią. I o wierszach filmowych, czy muzycznych. Miłosne wiersze, czy te dla dzieci też odpowiadają tej regule. Bo przecież wiersz może mówić o wszystkim :) Mogą, więc i być wiersze kryminalne Jeszcze taka mała mapka sytuacyjna. Za duży talent to we mnie nie jest, ale to tak pod tego posta.Nie chciałam się wpinać pod podbieranie Rudej (owej czytelniczce, ślicznej grafiki latarni z tła bloga).


Przy okazji przypomniałam sobie też jeszcze jedną rzecz, znam nawet przynajmniej jeden film, który mówi o zagadkach kryminalnych i sensacyjnych. Taki stary hit sprzed lat - "Żar Tropików" (Tropical Heat, 1991-1993). Miał aż 3 sezony i pamiętam, że występowała w nim przynajmniej jedna kobieta, i jeden mężczyzna z już białym, czy siwym zarostem. Tak poza młodszym kompanem - kumplem tych dwojga (dopisano 26.04.14).

Tajemnica Locmarie - Inspiracja powieścią kryminalną autorstwa Rudej


Ten post znalazłeś m.in., dzięki słowom:

  • Tajemnica Locmarie Ruda
  • Wiersze kryminalne
  • Wiersze mówią
  • Tajemnica Locmarie

24 komentarze:

  1. ten wiersz jest świetny. wczoraj czytałam ten rozdział u Rudej, więc mam świeże spojrzenie i muszę przyznać, że idealnie oddałaś klimat tego rozdziału, jestem pod wrażeniem. dziękuje również za komentarz u mnie. pisząc o tym jak Joachim się pożywia zupełnie nie myślałam o Zmierzchu, ale faktycznie podobieństwo jest duże :) byłoby mi niezmiernie miło, gdybyś napisała wiersz o Elizie i Joachimie, dziękuje bardzo. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Idealny wiersz. Jest taki tajemniczy, jak opowiadanie. Zgadzam się z Magdalen, wiersz świetnie oddał klimat rozdziału! Aż łaknie się odpowiedzi!
    Pozdrawiam!
    Amy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam długie wiersze ^^
    Ten bardzo mi się podoba ;)
    Faktycznie, bardzo pasuje do rozdziału :]
    Pozdrawiam i czekam na nowy wpis :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne wiersz: U nas nowa notka http://gosia-andrzejewicz-plus.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny wiersz :)))

    Zapraszam na nową notkę
    www.gosia.vdns.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. super :) i taki dłuuugi ;)

    NN na http://e-watson.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Długi, ale jakże piękny wiersz o.o. U mnie nowa notka zapraszam serdecznie www.outerspace.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny wiersz formie przypomina opowiadanie i w sam raz do rozdziału pasuje ;)
    u mnie muzycznomaniaa.blogspot.com nowe notowanie

    OdpowiedzUsuń
  9. W końcu długi wiersz. Jest on fantastyczny.
    Na http://mybestmusic.blog.pl/ jest NN zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  10. Finał 5 sezonu The Vampire Diaries coraz bliżej ! - NN - http://the-vampire-diaries.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
  11. Coraz bardziej zachwycają mnie twoje wiersze.
    U mnie http://demi-lovatooo.blog.pl/ NN zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  12. Wiersz bardzo fajny ;) Wspomniałam o Tobie w wpisie z dnia 25 kwietnia ("Jestem koksem!" - tak dziś się nazwałam !) Zapraszam ! ; )

    OdpowiedzUsuń
  13. Hej :) Kocham to <3 Masz ogromny talent ! Zapraszam do siebie, nowa notka - http://mystery-nauczycieliuczennica.bloog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  14. Masz talent i pomysł na ciekawe wiersze, brawo!

    Mogłabyś informować mnie o nowych notkach? Jeśli chcesz ja mogę robić to samo, gdy coś nowego pojawi się u mnie ;)

    Pozdrawiam, NAMUZOWANI.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. Wiersz świetny, jak zawsze! Dziękuję też za Twoje życzenia na moim blogu ;)
    Chciałabym Cię spytać, czy pisałaś kiedyś wiersz o Percy'm Jacksonie? ;) Temat bogów greckich, herosów... To by było TO! ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedawno mieliśmy igrzyska olimpijskie i liryk z bogami Greków, jak i filmową "Troję" wierszem również, gdzieś z greckimi bogami najpewniej w tle. Ale, jak najbardziej. Przydają się inspiracje, więc w najbliższym czasie się za tym rozejrzę :)

      ~ AnGi: Dziękuję serdecznie, to już druga wzmianka u Ciebie o mnie, czuję się zaszczycona. Zajrzę, przeczytam, skomentuję

      ~ Ania: jak najbardziej witam serdecznie, zapraszam do grona stałych czytelników i dziękuję za miły komentarz

      ~ Wszyscy: Oczywiście Wam też dziękuję, za sugestie. Nowe propozycje filmów, które mogą stać się inspiracją do wiersza i inne. Pozdrawiam i ściskam cieplutko (bo nie wiem, jak u Was u mnie jakieś ostatnio chłodno-ciepłe i pojedynczo deszczowe dni).

      Usuń
  16. Zapraszam na rozdział dwudziesty pierwszy :)
    Ściskam!
    Amy ;)

    [ http://melodie-serc.blogspot.com/ ]

    OdpowiedzUsuń
  17. Kochana, jesteś wielka! Idealny klimat mojego rozdziału, a jaka reklama:D Ohoh!
    Przez dłuższy czas w ogóle nie wiedziałam, co napisać, wiesz? Bo normalnie mowę mi odjęło! To niesamowite, że chciało Ci się poświęcić swój wolny czas na napisanie czegoś dla mnie i o tym, co robię. Nawet nie wiesz ile przyjemności mi to sprawiło... I tak sobie nieskromnie pomyślałam, że: kurde! Robię coś, co chyba ma sens, co się podoba, skoro ktoś napisał wiersz na temat mojego rozdziału, mojej twórczości! I poczułam się szalenie doceniona;D Kurde, dziękuję Ci kochana za to!:) Bo pewnie nawet nie zdawałaś sobie sprawy, pisząc, że wywołasz u mnie takie emocje. Sama ich nie umiem określić i chyba nie określę, ale wiedz, że wywołałaś prze-, prze-, przeogromny uśmiech na mojej twarzy! Dziękuję...!

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie no kurde, uwielbiam Cie! Tak dodałam na marginesie;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja odpowiem krótko: Staram się po prostu dotrzymywać obietnic :)

      Usuń
  19. Fajny wiersz, ba, całkiem dobry. Idealnie pasuje do opowiadania ;)

    P.S.
    Się oglądało "Żar Tropików". To były czasy <3

    OdpowiedzUsuń
  20. O!

    Ależ niespodziankę sprawiłaś Rudej:)! Musi dziewczyna skakać pod sam sufit z radości;d Jestem zaskoczona- w życiu nie wpadłabym na to, że można napisać wiersz o opowiadaniu, w końcu to dwa różne gatunki, tu proza, tam poezja.

    A jednak wyszło Ci to całkiem zgrabnie. Nawet dialogi przerobiłaś na liryczniejsze;D I wspomniałaś o czymś tak prozaicznym jak o przejedzeniu xD

    Świetnie to wyszło, z humorem, bardzo pozytwynie :)!

    OdpowiedzUsuń