poniedziałek, 8 września 2014

Dekameron

Co z czym kojarzysz? Czy bezbłędnie ? A może z błędami ?
Małym dzieciom na daltonizm pokazują obrazki z kropkami.
W sumie dorosłym tak samo,
jeśli sprawdzić, by to miano.
Co z czym kojarzysz, gdy słuchasz muzyki?
Lub, czy coś widzisz czytając gdzieś liryki?
Może to co widzisz, albo słyszysz to niepoważne,
a Twoje skojarzenia są za powolne lub odważne.
Co widzi oglądając filmy, dno ?
Czy może hen daleko drugie tło ?
To, jak nas kształciło otoczenie,
to, jak nas kształciła tradycja,
czy rodzinne niezerwalne korzenie,
sprawiają, jaka jest tu pozycja;
jeśli chodzi o myśli, sny, marzenia,
taki obraz, który jest jak wspomnienia.
Tylko wryte mocno w umysł, w zakątki naszej pamięci,
ukazując się według emocji, jakbyśmy byli zaklęci.
I tylko w potrzebie sytuacji, gdzieś do nich zaglądali,
a w innych sytuacjach zupełnie coś innego pamiętali.
Taki jest "Decameron", gdy się film,
a nie jedną z opowieści czyta,
gdyż historia każda, jak czekoladka,
w każdej inna historia ukryta.
(sierpień 2014)
Screen'y z trailer'a "Dekamoron" (2007) z Youtube

Dedykacja dla Czarnego Kapturka, ponieważ to on mnie naprowadził na "Dekameron"(Virgin Territory, 2007), który nie tylko tytułem przypomniał przynajmniej dawno bardzo czytaną nowelę z sokołem z cyklu "Decameron", jak i ukierunkował mnie na film. Film, który się o tyle przyjemnie oglądało, gdy na ekranie pojawiał się Hayden Christensen. Dla tych, co nie kojarzą - Anakin z "Sagi Gwiezdnych Wojen"(Star Wars). Niestety po zdjęcie z filmu trzeba zajrzeć na funpage. W sieci public domain nie rzuciło mi się w oczy, stąd uznałam; iż udostępnić będzie najlepiej :)

Jak mogłeś znalazłeś tego posta ?


  • powieść jak czekoladka
  • decameron film

1 komentarz:

  1. Świetny wiersz :) fajnie, że zastosowałaś pytania :)
    Filmu nie oglądałam :)

    NN na e-watson.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń