czwartek, 28 sierpnia 2014

Miłość na wybiegu: Jesteś ogniem - Inspiracja Fire by Marc Terenzi

Jesteś ogniem, który rozpromienia dzisiejszą  noc,
Jesteś aniołem, który wzbija się,
by mknąć wśród gwiazd,
wyobraź sobie to, uwierz, że to Ty,
te zdjęcia będą wtedy żywe,
a ja nie będę taki na Ciebie zły.
Przyszła noc, przyszedł czas,
gdy przebijają czerń flesze,
Przyszła noc, przyszedł czas,
gdy materiał jest tylko
materiałem w tej dłoni,
Ty nim rządzisz,
masz wpływ na to,
jaką Cię odsłoni.
Pod wiatr,
w słońcu wśród skał,
lub, gdy deszcz przybędzie,
jakby drogę znał...
Jesteś ogniem, który rozpromienia dzisiejszą noc,
Jesteś ogniem, nie daj się zgasić,
nie tej nocy,
W tę noc musisz świecić,
i wzbić się ponad siebie,
musisz kolejne ognie wzniecić,
tak i ja poznaję Ciebie.
(sierpień 2014)
Kadr z trailer'a "Miłość na wybiegu"


Nie znalazłam nigdzie tłumaczenia piosenki, ale słuchając - nie oglądając teledysk, bo pewnie skojarzenia bym miała zupełnie inne - przyszedł mi do głowy fragment pozowania do zdjęć z filmu "Miłość na wybiegu". W obsadzie tego filmu znalazły się m.in. gwiazdy takie, jak: Marcin Dorociński (Kacper, fotograf), Urszula Grabowska (Marlena), Karolina Gorczyca (Julia, modelka), Tomasz Karolak (Ryszard Krupnicki), Enrique Alcides (Choreograf). I pewnie każdy inny film, gdzie są modele byłby dobry. Ale tutaj były te sceny na tyle ujęte, że wbiły mi się szczególnie w pamięć. Najpewniej dlatego, że występował tu wraz z sesją zdjęciową wątek miłosny. A np. w ani "Lalola" (telenowela z Ameryki Łacińskiej), ani "Cristina" (kolejna telenowela) takiego wątku nie ma. Wielką fanką "Mody na sukces" nigdy nie byłam, choć oglądałam parę odcinków i myślę, że tam więcej innych treści - nawet jeśli są modowe - niż dłuższy fragment sesji. W tym aspekcie myślę, że to wina jednak tego, że to po prostu seriale potrzebujące się mieścić w ramówce. Reality show pomijam, bo koncentrujemy się raczej na filmach.
A... i na koniec zapomniałam napisać w końcu jaka to była piosenka. Otóż, co ciekawe trafiłam na "Fire" w wykonaniu Marc'a Terenzi'ego i Jason'a Navaro. Jakby ktoś nie kojarzył tego pierwszego - Marc Terenzi, to "były" mąż Sarah Connor. Związek, jak właśnie znalazłam rozpadł się w 2008 ( po 4 latach). Jednak, mimo wszystko podobno wcale nie wyglądają, jakby go w ogóle brali. W opisach znalazłam, że to przez karierę na której chce się przynajmniej jedno z nich skoncentrować. Podejrzewam, więc, że i oboje. Szczerze dopingowałam im, jak się zeszli, więc miłe słyszeć iż tylko taki  to był powód.

Ponieważ mamy jednak przed sobą wiersz na nim się skoncentrujmy, bądź na nich. Po pierwsze piosenka, którą się inspirowałam nie należy do ścieżki dźwiękowej wspomnianego filmu ("Miłość na wybiegu"). Po drugie chciałam tylko dodać, że i Wasze blogi inspirują i tak już wkrótce:


- wiersz dedykowany do filmu "Ludwig" z 1967
polecam także wielbicielom Housa i Wampirów, aby czekać; wkrótce dowiecie się dlaczego
- wiersz dedykowany do piosenki "Gosi Andrzejewicz- Film"
film jeszcze dopasowuję

Ten post znalazłeś m.in., dzięki słowu:

  • błyszczeć

9 komentarzy:

  1. Piękny wiersz. Piękny, piękny <3. Jeden z lepszych w ostatnim czasie. Gratulacje
    Filmu niestety nie widziałam :)

    Zapraszam u mnie nowy rozdział./ www.pradiso.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. super wiersz :) film kiedyś oglądałam, podobał mi się :)

    NN na e-watson.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. O patrz nie wiedziałam, że promujesz kogoś. Ostatnio dużo z Was zakłada kolejne, więc myślałam, że w tym przypadku też tak jest. Jak widać pomyliłam się. Sorki

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiersz świetny, ale filmu nie widziałam. Zapraszam na nowy post :) http://magdalenatul.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej !
    Zapraszam w wolnej chwili na nowy rozdział.
    Pozdrawiam D.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny wiersz również dzisiaj. Taki o miłości, nie gustuję w tej tematyce dlatego nie będę komentował dokładniej. :) Nie lubię telenowel, a filmu nie widziałem.
    http://zyciejestmuzykaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej! Chciałabym Cię zaprosić na mojego starego-nowego bloga, którego reaktywowałam. Jest to blog o polskiej wokalistce, uczestniczce I edycji The Voice of Poland - Ewie Szlachcic. Mam nadzieję, że możemy informować się o nowych notkach, bo masz genialnego bloga :-) Naprawdę!
    http://www.ewaszlachcic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję serdecznie :) Witam wśród czytelników!

    OdpowiedzUsuń