sobota, 22 lipca 2023

Czekaj CUDU NAD WISŁĄ!

Tak bardzo się starałam,
a Wy mnie nie widzieliście;
Tak bardzo tłumaczyłam,
a Wy uwagi nie zwracaliście;
Tak bardzo prosiłam,
ale w innym świecie, jakby wszyscy żyli;
Jakby nie rozumieli, dopóki wszystko się nie skończyło,
a zaczęli mówić Ci, co ich też tak dręczyli.
Myśleliśmy, że sobie poradziłaś,
a nie dałaś jeszcze się tak im urządzić.
Ja byłam tylko dzieckiem,
rodzice powinni się tym zająć, błądzić;
ale pomóc tej, co o pomoc prosiła;
a nie słuchać tej, co mówiła iż jest dobrze,
a sama niejednemu może dołożyła.
Dzieci mają się uczyć, nie walczyć od przetrwanie,
potem, jak mają wiedzieć, że są przez kogoś kochane,
porzucane bez słowa, porzucane przez innych w milczeniu;
jak Polska dostająca po policzkach, kamień po kamieniu.
Czekaj CUDU NAD WISŁĄ! Lecz po, co mam czekać,
jak Nadziei przecież już nie ma. Gdzie jest Polska Ziemia?
Czekaj CUDU NAD WISŁA! Po co, przecież jej nie chciano.
Ona prosiła, błagała o miłość nawet Boga, a ją tylko kopano.
Pozostawiona sama sobie nauczyła się żyć,
pozostawiona sama sobie trwała, opiekowała się bliskimi,
jak niejeden mężczyzna opiekował się ojcem, matką,
jak niejedna żona i matka opiekowała się obcymi i swoimi.
Droga Polsko tyle wycierpiałaś, tyle ile świat wycierpieć potrafi,
Droga Polsko tyle wycierpiałaś, łzy leję nad Tobą, czy do celu trafi;
Ten, co Czekać Cudu Nad Wisłą ma;
a także, czy Ten Cud Nad Wisłą coś da.
Czy czekanie Cudu nad Wisłą to nie jedynie tylko kolejna fatamorgana,
Polsko, wiem, jakżeś mocno obolała, jakże mocno wszystkim potargana.
Siły w wewnętrznych organach tak dziś brakuje,
Uwierz w Siebie Polsko, krew w żyłach pulsuje.
Uwierz, że dasz radę i pociągniesz, jak wół pług po roli,
wyciągniesz, jak ewangelista Łukasz, lekarz Nas z niedoli.
Czekaj CUDU NAD WISŁĄ, Światło Słońca zza chmur wychodzi,
Polsko WALCZ, Jesteśmy z Tobą. MY STARZY, DOROŚLI, MŁODZI,

lipiec 2023

Wiersz zainpirowany muzyką "Sounds of Power - The Most Powerful Epic Background Music For Videos", a że Powstanie Warszawskie za pasem, bo prawie mamy 1. sierpnia 2023 to taki szczególik.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz