sobota, 26 maja 2018

Ed Sheeran Galway Girl a P.S.I Love You

Tam, gdzie ponury dzień z ust próbuje ściągnąć uśmiechu blask,
tam, szukaj słońca w radości tych, co towarzyszą Ci,
Dziewczyny ze łzami w oczach, chłopcy ze złamanymi sercami,
poczujcie rytm radosnej muzyki, kiedy myślicie, że jesteście sami.
Ona rozbrzemiewa, wzywa do tańca, skłania do podskoków,
więc nawet w ponury dzień, jest pełna rozmaitych uroków.
Kiedy, więc wyglądasz przez okno i widzisz, że deszcz pada;
uśmiechnij się, ubierz się kolorowo,
uśmiechać się jest niebywale zdrowo;
A płakać przez deszcz nawet małemu dziecku nie wypada.
Każdy bowiem deszcz, to życie i pokarm dla żyjących,
każdy bowiem deszcz sprawia, że tęcza pojawia się na niebie;
Słońce wychodzi zza chmur dostarczając chwil gorących,
a razem z nimi niejeden pęd zamienia się tylko dla Ciebie.
A z pędu rośnie kwiat, lub nawet owoc się rozwija,
spójrz na drzewo, spójrz na krzewy, spójrz na trawy;
gdzieś wśród nich przemyka mysz, królik, czy żmija,
ale wiedzą jedno, po deszczu jest pełno zabawy.
(maj 2018)



Już mniej więcej miesiąc temu miałam się zabrać za napisanie tego posta. Siedząc  w restauracji, gdzie czekałam na zamówienie jednego z członków rodziny patrzyłam na TV; w którym leciały teledyski. Tam zobaczyłam pierwszy raz Ed Sheeran Galway Girl. Do tej pory znany mi m.in.
z piosenki do Hobbita (I See Fire), czy Vampire Diaries (Give Me Love (3x14), Kiss Me(4x07)) Ed Sheeran nagle śpiewa o Galway. Sam jest z Wielkiej Brytanii, choć w jego muzyce słychać oddźwięk irlandzkich rytmów. Jak udało mi się znaleźć pochodzi z Yorkshire części pn, a co ciekawe w pd części właśnie Yorkshire pochodzi Sean Bean (Władca Pierścieni, Gra o Tron).
Sama zaś skojarzyłam patrząc na piosenkę Ed Sheeran'a jeden fakt. Galway Girl już słyszałam w filmie, gdzie Irlandia spowita była pięknym fioletowym kwieciem; a kobieta próbowała do siebie dojść po odejściu bliskiej sobie osoby. P.S.I Love You z Hilary Swank, u której boku byli Gerard Butler i Jeffrey Dean Morgan. PS I Love You - Galway Girl Scene jest poniżej, tak; jak i piosenka Ed Sheeran'a. Posłuchajcie obu i zobaczcie, czy nie widać w tle irlandzkiego podobieństwa.


Ed Sheeran - Galway Girl


Czy Ed Sheeran inspirował się filmem ? - Nie wiem. Dlaczego w piękne rytmy zaczął w tej piosence wplatać jakiś niby rap, który jak dla mnie psuje początek piosenki ? Nie wiem. Wiem jedno, że tam piosenka o dziewczynie z Galway była pierwsza :)


PS I Love You - Galway Girl Scene


Ścieżkę do filmu PS. I Love You mam szczególnie w pamięci, bo John Powell to twórca także muzyki do  filmów Jak wytresować smoka, Kung Fu Panda, Epoka lodowcowa i wielu innych.


Sam wiersz nie jest związany z żadną z piosenek, a z radością; jakie niosą ze sobą irlandzkie rytmy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz