środa, 18 czerwca 2014

Piękna i Bestia: Konstruktywna miłość

Ona zaczytana, 
on mister ego walczący z bestiami,
ona urzeczona przez bestię,
bestia odmieniona dobrymi czarami.
Bo jest takie uczucie, które łamie lody,
w tańcu stawia kroki za tańczących sobie,
taka miłość, spokojnymi czyniąca wody,
zgodność jednej, tuż przy drugiej osobie.
A, gdy rodzi się takie uczucie, które złamało lody,
to możesz być pewien, że bez nauki tańca przeszkody,

w nim i bez szkoły tańca dla księżniczek, pyłem się staną,
gdy on weźmie Cię w ramiona, a kąciki ust obojgu powstaną,
bo jedno będzie patrzyło na twarz uśmiechniętą drugiego,
a żadne nie będzie się pytać, skąd ten wyraz, dlaczego ?
Ona zaczytana,
bestia kimś innym się okazuje,
ona umiłowana,
bestia była, ją sercem obdaruje.
Tak, jak ona okazała jej serce,
gdy jeszcze uczucie bytu znać nie miało,
dopiero później, z czasem się zakochało.
(czerwiec 2014)
 piękna i borys bestia
Plakat "Piękna i Bestia" Disney (źródło: gildia.pl) i Kadr z trailer'a filmu "Piękna i Borys bestia"

Wiersz koncentruje się szczególnie na tej pierwszej - wersji Disney'a. Sam pomysł przyszedł mi do głowy, gdy u jednej z blogerek piszących o Emmie Watson znalazłam ciekawostkę dotyczącą właśnie filmu pod tym samym tytułem - "Piękna i Bestia". Przy okazji pozdrawiam ciepło :)

Inne: filmy



9 komentarzy:

  1. Piękny,cudowny wiersz który z przyjemnością się czyta. Bajka jedna z moich ulubionych.
    U mnie http://demi-lovatooo.blog.pl/ NN zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  2. Nooooooooooooooo..... masz talent. widać, że to twoja pasja

    Zapraszam na mojego nowego osobistego bloga http://www.rebelle-k.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. No i kolejny świetny wiersz :) Twoja twórczość jest genialna!
    NN na e-watson.bloog.pl

    Również pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny wiersz z motywem przepięknej bajki :D
    Zapraszam cie na NN do katyperrypolska.blog.onet.pl i http://hungergames-fans.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten wiersz przypomniał dzieciństwo i dziękuj ci za to :)
    U mnie http://muzycznomaniaa.blogspot.com/ NN

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja ulubiona bajka i w ogóle historia. Ślicznie
    u mnie nowa notka /// http://sam-barks.blog.pl/ zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny wiersz, naprawdę :)
    Bajkę oglądałam, ale fillmu już nie :/
    Pozdrawiam i czekam na kolejny wpis ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. Przeszłaś samą siebie! Kochana, zdanie "Bo jest takie uczucie, które łamie lody" to jedno z najpiękniejszych określeń miłości jakie słyszałam. A jako romantyczna słyszałam ich sporo. Nie mogłam oderwać od niego oczu przez dłuższą chwilę. Ewidentnie jeden z lepszych wierszy. Pamiętasz jak Ci kiedyś pisałam, że uwielbiam morały, które często znajduję w Twoich wierszach? To jest zdecydowanie mój ulubiony! To zdanie i nic więcej nie trzeba.

    A piękna i bestia to moim skromnym zdaniem jedna z najpiękniejszych opowieści o miłości. Zmyślona, bajkowa, ale piękna.

    OdpowiedzUsuń