wtorek, 14 kwietnia 2015

Gwiezdny pył: Gdzie serce Twe tam jest Twój dom

Jesteśmy, jak te gwiazdy,
które szukają swojego miejsca, gdy spadną na ziemię;
Jesteśmy, jak te gwiazdy,
gdy się rodzimy i dorastamy, błądzimy, gdzie plemię;
Które do nas należy się znajduje,
gdzie jest nasz dom.
Serce potrzebuje domu, by czuć się bezpiecznie,
by korzystać z tego co ma, uśmiechać się grzecznie;
Serce potrzebuje domu, który zapewni stabilizację,
jak gwiazda, gdy spada z nieba naga, odsłonięta,
Och, powiedz Kochanie, że mam dziś choć rację,
w bezpieczeństwie serca magia domu jest zaklęta.
Gdzie jest mój dom,
gdzie są ludzie o podobnej naturze,
Gdzie jest mój dom,
czy znowu wejdzie ktoś tu w kałużę ?
Czy ścieżka będzie piękna, czysta bez śladów zarysowania ?
Ach, gdzież jest mój dom ? A tu jest mój dom
Już stał się tak niewidoczny, wśród tego tutaj zamieszania.
Serce potrzebuje domu, gdzie czuje się bezpiecznie,
dziękuję za każdą chwilę, gdy mogę się tak czuć;
już niezależnie, czy uśmiecha się przy tym grzecznie,
ważne, że po prostu jest. Po prostu jest.
(kwiecień 2015)
 
Plakaty "Gwiezdny Pył" i "Zacznijmy od nowa"
gildia.pl

Inspiracja wiersza to film "Gwiezdny pył", a także clip Keiry Knightley z filmu "Zacznijmy od nowa" (Begin Again) p.t. "Tell Me If You Wanna Go Home". Mimo, że film ma się imag do aktorki, a i piosenka nie jest w żaden sposób połączona z tym pierwszym filmem. Oba dwa te motywy doskonale się łączą. A wiersz miał to pokazać. Mimo, że sam wiersz nie jest treścią piosenki, a inspiracją jej muzyką i pojedynczymi słowami wyjętymi z niej niezależnie.

Ten post znalazłeś m.in. po słowach:
  • ludzie jak gwiazdy
  • miłość i dom
  • Keira Knightley film

3 komentarze:

  1. Podoba mi się temat wiersza ;)
    Nie wiem czemu, ale mowa o sercu i domu skojarzyła mi się z "Mustangiem z Dzikiej Doliny" :D
    Cieszę się, że wena Cię nie opuszcza ^^
    Tak trzymaj!
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele filmów tak naprawdę można by tu podpasować, a skoro już mówisz o Mustangu to ja mogę tylko dorzucić w tej kwestii też motyw o koniu Hidalgo. Też kończył bieg by wrócić do domu :)

      Usuń
  2. bardzo fajny wiersz :) dobrze się go czytało :)

    NN

    OdpowiedzUsuń