piątek, 20 czerwca 2014

Wkręceni: Wśród współczesnej codzienności

Wśród współczesnej codzienności,
można trafić na kobiety, jak i mężczyzn,
co na atrybuty człowieka liczą,
Nie zarabiasz, nie jesteś już ważny,
masz kasę, pojawią się skłonności,
ku Tobie, ku Twojej osobie, jeśli krok
dasz im zrobić dalszy, taki, odważny.
A, co, gdy nagle rozkręcisz interes,
nagle wielcy są znów przyjaciele ?
Wróci kobieta, co tak znów śmiele
zachowywała się wobec Ciebie,
i znajomi zaproszą do siebie ?
A, co, gdy stworzy się koło Ciebie bajkę,
która potem rozpryśnie się, gdy książę,
zwykłą żabą się stanie, zwyczajną tak,
jak można dać do ręki małą niezapominajkę.
Czy nadal będziesz wierzyć w jego słowa,
czy jeśli to księżniczka będzie ropuchą,
to zostaniesz przy niej, jakbyś od nowa,
poznawał ją, nie była by żadną podpuchą.
Wśród współczesnej codzienności,
jak i tej, co przed laty była,
pojawiają się historie, gdzie życie,
samo pokazuje, co chowamy skrycie.
Choćby zwykły cwaniak, co poderwał dziennikarkę,
bądź to ona go samego, kto tu robił za kopiarkę ?
Ona, próbując udawać, że też czuje coś do niego ?
On, może sprech'ając do niej coś, tak słodkiego ?
W końcu sama go do siebie zaprosiła,
a on ? No cóż, w kłamstwie była siła.
Lecz, jak widać kłamstwa kiedyś wychodzą,
a  dopiero, gdy złagodnieją, mniej szkodzą.
Wśród współczesnej codzienności,
zjawiają się jednak też historie,
o takiej od wejrzenia... miłości,
i czasem nie są, to tylko teorie.
(czerwiec 2014)
Wkręceni (2014)

Już mamy wiersz na ten temat, zjawił się wciągu dnia. Już teraz zapraszamy. Film dobry, z doborową obsadą. Wspaniałe role i jedna z lepszych polskich współczesnych komedii. Jednak to hitów typu "Nie kłam kochanie", czy "Nigdy w życiu" mu daleko. Może dlatego, że to nie typowa komedia romantyczna...

Inne: Wiersze filmowe
Ten post mogłeś znaleźć, po frazie: moje wiersze filmowe

10 komentarzy:

  1. Ale się zaczytałam :) filmu nie widziałam, ale słyszałam, że jest fajny :)

    NN na http://e-watson.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny wiersz. Może nie jestem dobry w ich interpretacji(bo nie posiadam tej zdolności) to jednak myślę, że zrozumiałem ten wiersz. Teraz liczy się tylko kasa, kasa i kasa. Jak masz kasę to masz wszystko. Miłość, przyjaźń. Jak nie masz kasy to tracisz miłość i przyjaźń. Niestety jest to coraz bardziej powszechne w naszym życiu i jest to smutne. :( Mam nadzieję, że kiedyś to się zmieni. Komedii Wkręceni nie oglądałem i pewnie prędko nie obejrzę, ale ja jeśli chodzi o filmy to jestem kompletnie zacofany i mało co oglądam. :)
    http://zyciejestmuzykaaa.blogspot.com
    U mnie Forumowa Global Lista. Jakbyś nie oddawała jeszcze głosów na hit wiosny to przypominam. :) Im wyższa frekwencja tym fajniej. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, o tym jest może i fragment filmu. Jednak, o czym jest całość pozostawię po prostu w kwestii: kto ciekaw niech sam zobaczy. Także mogę jedynie zasiać to ziarno, że nie tylko o tym jest docelowo film. Nie każdy musi być taki sam, co do tego co się lubi/robi. Tacy sami byli byśmy nudni. Dziękuję za zaproszenie, pozdrawiam

      Usuń
  3. Ja do wiersz odniosłam podobne myśli co kolega wyżej i też uważam ze wiersz jest świetny. Filmu nie oglądałam bo za polskimi produkcjami nie przepadam.
    U mnie http://muzycznomaniaa.blogspot.com/ nowe notowanie

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem pod wrażeniem, wiersz jest cudowny, myslę, że zinterpretowałam go dobrze. Kwestia pieniędzy - to straszne, że to prawdziwe;/

    OdpowiedzUsuń
  5. Serdecznie zapraszam na rozdział dwudziesty piąty! :)
    Życzę miłego dnia.
    Amy :)

    [ http://melodie-serc.blogspot.com/ ]

    PS Wiersz naprawdę dopracowany! Chociaż film mnie nie wciągnął muszę Ci powiedzieć, że u Ciebie nie widać tych nie ścisłości w filmie :).

    OdpowiedzUsuń
  6. Kolejny wiersz który pokazuje jakie jest życie :D
    NN na http://hungergames-fans.blog.pl/ i katyperrypolska.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. "Wśród współczesnej codzienności,
    można trafić na kobiety (...)"
    Właśnie na jakie kobiety można trafić? Wiersz super !!! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Poruszyłaś temat "Nigdy w życiu".. Nie pamiętam czy pisałaś na temat tego filmu/książki czy nie, ale jesli nie to chciałabym przeczytać wiersz na ten temat;D Uwielbiam ten film!
    I skoro mówisz, że Wkręceni też są ok, to będę musiała obejrzeć. Nie wiem czy wiersz pasuje do filmu, ale wiem, że jest dobry. Pokazuje prawdziwą codzienność współczesności. Każdy chce być "kimś" i często nie patrzy się na tych biedniejszych czy brzydszych ludzi. Każdy chce być piękny, każdy chce być księciem, a nikt ropuchom. A często to właśnie Ci "gorsi" mają w sobie więcej ciepła i charyzmy. mega prawdziwy wiersz!

    OdpowiedzUsuń
  9. Stricte nie o pięknie, ale bardziej o bogactwie - w ten deseń powiedziałabym idzie motyw. Co do nigdy w życiu, na tym (mapa strony), jak i na poprzedniej wersji bloga (linki z boku) staram się wstawiać, coś jak spis treści. Zapraszam, więc abyś tam zajrzała. Wątek Judyty i Adama ponadto znalazł się w wierszu do filmu "Tylko mnie kochaj":)

    OdpowiedzUsuń