piątek, 7 sierpnia 2015

Kung Fu Panda: Panda czerwona, a panda wielka - czyli oczy, które mamią

Oczy mamią, 
oczy kłamią,
ile razy widziałeś magika,
i coś co nagle nie wiadomo, gdzie jest,
na jakiś czas nam znika.
Królik, co schowany w kapeluszu,
nagle nie pokazuje już swych uszu.
I tak, jak czarno biała z eukaliptusem się kojarzy,
tak nie tylko w tej tylko barwie jest panda z kolaży.
Panda wielka to rzeczywiście te kolory,
jednak patrząc na odmianę już nasuwa się pytanie:
Skoro panda wielka, jaka jest ta mała ?
Okazuje się słodka i brązowa niemal cała.
Do tego z ogonem niczym lis, czy wiewiórki kita,
teraz rozpoznasz ją, gdy na przykład w zoo zawita.
(sierpień 2015)


 

Miałam zacząć wiersz o brzoskwini. Kolejnym pomysłem miał być pomidor. I tak na zdjęciu na dysku walała się panda, więc wpisałam takie słowo w wyszukiwarkę i znalazłam zdjęcia brązowego zwierzaka podobnego trochę do lisa. 

Jak się okazuje oczy nas nieźle mamią, bo okazuje się, że tak wygląda panda mała. Tak, jakoś mamy, że kojarzymy to, co pierwsze nam przyjdzie do głowy na podstawie tego, jak wykreowało nas i obecnie kreuje nas otoczenie. 

Patrząc na religię, środowisko, kulturę itp. Jednemu wspomniana kiedyś w postach biel skojarzy się weselnie, jasno, otwarcie, niewinnie, klarownie. Innym będzie smutkiem i żałobą. Podobnie z czerwienią, która może być sercem, miłością, krwią, winem i wiele wiele innych. Tak od pomarańczowej brzoskwini poprzez czerwony pomidor wylądowałam przy czerwonej pandzie, małej pandzie. O niej też, więc m.in. wiersz :) Filmy z pandą ? Na przykład:

"Kung Fu Panda"

TO TYLKO JEDEN Z FILMÓW NP. O KUNG FU. 
DZIECIOM WARTO TEŻ POKAZAĆ FILM KARATE KID, GDZIE MOWA O TYM; ŻE UMIEJĘTNOŚĆ WALKI POLEGA NA TYM, ŻE STOSUJE SIĘ JĄ TYLKO W OBRONIE!


Ten post znalazłeś m.in. po słowie:
  • oczy które mamią

1 komentarz:

  1. Osobiście podoba mi się bardziej Panda Wielka ;D
    Oglądałam jeszcze film z pandą, ale za nic nie mogę sobie przypomnieć tytułu :/
    Kung Fu Panda była fajną bajką, dawała do myślenia :)
    Pozdrawiam i czekam na kolejny wpis ^^

    OdpowiedzUsuń