czwartek, 18 grudnia 2014

Zakochany kundel: Zakochaj się w rodzinie

Najpiękniejsza rzecz na świecie na ten czas,
to odnaleźć szczęście, pośród bliskich, których masz.
Zakochać się jeszcze raz w swojej rodzinie,
Do której możesz o każdej dnia godzinie,
Zadzwonić, gdy jest Ci źle,
Która kartkę Ci śle,
Gdy wyjeżdża, gdzieś daleko,
No może nie zawsze, z tym wysyłaniem,
Ale za to jest obdarzona, naszym zaufaniem.
I do domu możemy wrócić,
Aby codzienny pośpiech porzucić,
By spędzić z rodziną święta,
W których magia zaklęta.
By spędzić weekend wesoły,
Bo (w poniedziałek) iść już trzeba
(zazwyczaj) do (pracy lub) szkoły.
Więc mówię Ci,
Zakochaj się w rodzinie jeszcze raz,
Bo na to nigdy,
Nie jest za późny czas...
(grudzień 2008)

Wiersz Zakochaj się w rodzinie został napisany dość dawno, ale umknął mi w poprzednim roku w okresie przedświątecznym; a właśnie w takim chciałam go opublikować. Czekałam, więc na okres przed świętami Bożego Narodzenia za każdym razem, gdy na niego trafiałam w ciągu roku. Tym razem wiersz mówi o miłości do rodziny, bo właśnie taką docenia psiak z filmu Disneya pod tytułem Zakochany kundel. Pokazuje mu to Lili, która pokazuje mu, jak wiele posiada. Z czasem, więc pies zaczyna wszystko rozumieć. Wątkowi towarzyszy śliczna piosenka Bo czym rodzina jest... Oczywiście w tym filmie animowanym jest oczywiście o wiele więcej wątków, ale ten akurat bardzo wpasowuje się w temat, który jest powyżej poruszany. Czy wiersz powstał, jako inspiracja ? Czy jest to tym razem dopasowanie ? Zapis w moich notatkach od razu dotyczy filmu, bardzo, więc możliwe, że był pisany m.in., jako inspiracja zaraz po obejrzeniu filmu. I nie zdziwiłabym się, jakby po raz krotny. Bo pamiętam stamtąd kilka szczegółów...

Ten utwór śmiało można zaliczyć o kategorii wiersze o rodzinie, a w niej samej zawrzeć nie tylko wiersze dla rodziny, lecz także dla pojedynczych osób: 

  • Wiersze o mamie
  • Wiersze o tacie
  • Wiersze o dzieciach
  • O psach



8 komentarzy:

  1. uroczy wiersz <3 taki ciepły i rodzinny <3
    podobał mi się ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładny wiersz o rodzinie, która w naszym życiu jest bardzo ważna. Zwykle bardzo nam pomoże, bo kto jest nam bliższy niż nasi rodzice? Zwykle nam na pewno pomogą, jeszcze zależy od naszych relacji. Akurat ten wiersz pasuje na święta, niestety z tym nie jest u mnie tak kolorowe jak zapewne u większości z was...
    http://zyciejestmuzykaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny wiersz. Oglądałam tą bajkę w dzieciństwie. Zapraszam na nowy post http://magdalenatul.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczny wiersz o rodzinie, która jest dla nasz najważniejsza w życiu.
    Nominacje i Głosowanie do POP Music Awards na http://popmusic-awards.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Super wiersz :) U nas nowa notka http://gosia-andrzejewicz-plus.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię wiersze o rodzinie bo są takie przyjemne.

    U mnie http://demi-lovatooo.blog.pl/ NN zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej !
    Ten wiersz jest po prostu przepiękny. Dawno mnie nie było na tym blogu i teraz już wiem co straciłam przez ten czas. :-)
    Pozdrawiam Danielciax.

    OdpowiedzUsuń