piątek, 12 grudnia 2014

Nieodparty urok: Ile jest synonimów słowa pyszny ?

Gdy bierzesz do ręki na przykład pączka,
możesz stwierdzić, że jest pyszny,
ktoś weźmie taki sam do ręki i stwierdzi,
że jest po prostu bardzo smaczny;
a kolejna, co sięgnie po innego rączka,
użyje słów o dobrej przekąsce,
każdy za to po kolei Ci, jakoś potwierdzi,
że nie jest to wypiek dziwaczny.
Podobnie może być z eklerkami,
wyśmienite, łaskoczące podniebienie,
a może po prostu są apetyczne,
wiele określeń wymyślamy sami,
kiedy chodzi o posiłku uwielbienie,
poza tym, że mogą być śliczne.
Rozkosznego smaku, jak uczucie,
które dodaje życiu słodyczy,
stąd i na nie jedno określenie,
jakikolwiek człowiek wyliczy.
(grudzień 2014)

Choć kadr tego nie mówi, film jest o... miłości i gotowaniu. Nieodparty urok (Simply Irresistible, 1999) zachwyca nie tylko mydlaną, cukierkową fabułą, jak z bajki; ale też kreacjami aktorskimi znanymi z wielu innych ról. Można wśród nich wymienić bohaterów ról głównych Sarah Michelle Gellar ( w filmie  gra postać zwaną Amanda Shelton) i Sean Patrick Flanery (filmowy Tom Bartlett). Ponadto w filmie Nieodparty urok znajdziemy obsadę aktorską, tj.: Patricia Clarkson (Lois McNally), Dylan Baker (Jonathan Bendel), czy Lawrence Gilliard Jr. ( Nolan Traynor). Wszystko dopełnia piękna muzyka skomponowana przez Gil Goldstein'a.
Pomysł na wiersz zainspirowany kwestią dialogową z filmu: "(...)Ile jest synonimów słowa pyszny"

Jak mogłeś znalazłeś tego posta ?

  • pyszne wiersze
  • synonimy słowa pyszny
  • pychota wiersze

6 komentarzy:

  1. Smakowity wiersz, aż mnie korciło aby dopowiedzieć, że niedość że są pyszne to jeszcze kaloryczne :D <3
    Nie ogladałam filmu -__- :D jednak jeśli chodzi o tematykę słodkości, to oglądałam film z Johnnym Deppem i Juliette Binoche ''Czekolada'' - bardzo fajny, smakowity film :D

    Pozdrawiaqm - weny <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale się rozpisałaś o tych pączkach i eklerkach. Aż mam ochotę sobie takie zjeść. :D Nie no słodycze jeść trzeba, są pyszne i rośnie samopoczucie. :) Uwielbiam słodkie. :)
    Filmu nie widziałem, ale często filmy o gotowaniu są także romantyczne. Wiem, bo kiedyś widziałem kilka takich i jak się czytało recenzje niektórych to się wie. :)
    zyciejestmuzykaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ile prawdy w tym wierszu! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytając wiersz aż mam ochotę zjeść coś słodkiego.

    U mnie http://demi-lovatooo.blog.pl/ NN zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  5. Naszła mnie ochota na pączka przez Ciebie :D
    Nie oglądałam filmu, ale tematyka bardzo ciekawa :)
    Miłość i gotowanie...poniekąd to się ze sobą wiąże, bo jak to się mówi "przez żołądek do serca".
    Pozdrawiam i czekam na nn :]

    OdpowiedzUsuń