poniedziałek, 14 lipca 2014

Czekolada: Oczy

Dwie czarne kulki błyszczące,
jak gwiazdy na niebie migoczące.
Umieszczone w pewnej twarzy,
o których moje serce marzy.
Mają w sobie głębinę,
to znaczy, że przeżyły
historii odrobinę.
Gdy w nie patrzę zapominam o całym świecie,
nawet o tym, że jestem w życia kwiecie.
(2004)
Plakat z filmu "Czekolada"

Jeśli stawiać na całkiem "młodą miłość" - to "Pamiętnik"(Notebook), gdzie staruszek, czyta staruszce pamiętnik (tylko nie pamiętam, czy akurat czarne oczy; ale historia jest w nich na pewno). Opowiada jej w ten sposób historię, którą ona choć na trochę sobie, co jakiś czas przypomina. Jeśli spojrzeć na kobietę, która ma jeszcze w sobie życie i nawet siłę do walki to... "Czekolada"(Chocolat). A w niej jakże pięknooki dla niektórych panien mężczyzna, czyli Johnny Deep. W filmie partneruje mu Juliette Binoche.

10 komentarzy:

  1. Uwielbiam film Czekolada! Pięknooki Johnny Depp zagrał jak zwykle cudownie, podobnie jak Binoche. Wiesz bardzo adekwatny:)

    OdpowiedzUsuń
  2. krótki, ale treściwy ;) film jest świetny, na dodatek z moimi ulubionymi aktorami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O jak fajnie kocham filmy z deppem.A wiersz super melodyjny taki sam raz pasuje do filmu.NN http://m-wisniewski.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. oglądałam ostatnio ten film, bardzo przyjemny. wierszyk też bardzo fajny, żałuję, że taki krótki :)

    nowy post
    http://thequeen.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytając wiersz pojawiła się u mnie ochota na czekoladę. Film świetny.

    U mnie http://demi-lovatooo.blog.pl/ NN zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiersz krótki, więzły i na temat moim zdaniem ;)
    Bardzo mi się podoba :]
    Film ten znam, daje dużo do myślenia.
    Pozdrawiam i czekam na kolejny wpis ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. hej na www.listamegaprzebojowalicia.bloog.pl jest nowe notowanie serdecznie zapraszam do głosowania :) wierszy jest fajny, aż kusi by coś słodkiego zjeść:) , ale filmu nie znam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jest to jeden z moich ulubionych filmów Deepa. Wiersz idealnie gra z filmem.
    zapraszam nn http://selena-poland.blog.pl/

    PS. Jest mi miło że odwiedziłaś moj blog. Dziękuje.

    OdpowiedzUsuń
  9. Gdy w nie patrzę zapominam o całym świecie,
    nawet o tym, że jestem w życia kwiecie.
    * * *
    Oglądałam ten film, naprawdę fajny był ;) Polecam, wiersz super ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja również nie pamiętam, czy w Nootebooku były gdzieś czarne oczy, ale film za to pamiętam doskonale. Moim zdaniem najpiękniejsza historia o miłości i bardzo fajnie, że o niej napomknęłaś choć wiersz o czymś innym;)

    OdpowiedzUsuń