piątek, 28 marca 2014

Igrzyska Śmierci: Inspiracja Just Friends skomponowaną przez James Newton Howard

Patrzę i widzę,
widzę go tam przy Tobie,
mówisz przyjacielem,
lecz, czy wierzysz sobie ?
Widzę zbliżasz się do niego,
podczas, gdy byliśmy tak blisko,
tamten pocałunek był taką niespodzianką,
ale musiałem to zrobić,
zanim pozostanę niczym z pustą szklanką,
gdyby (udało mu się) Cię zdobyć.
Mówiłaś, że twierdzisz, że masz w przyjaźniach trudności,
jednak żadne serce, we wspólnych trudach, do miłości
nie zawiedzie drugiego człowieka,
nawet, gdy tylko czeka, tylko czeka.
Patrzę i widzę,
powiedziałaś, jak słyszę, żeby był tylko przyjacielem,
jednak pytał Cię o kolor, powiedziałaś zielony,
dowiedziałaś się, że on lubi pomarańczowy,
takich drobiazgów zbliżających do siebie jest wiele.
Widzę zbliżasz się do niego,
podczas, gdy oglądam TV,
próbuję sobie nie powtarzać,
prostego słowa: Dlaczego ? 
(marzec 2014)

"Igrzyska Śmierci", zdjęcie Gale Hawthorne'a
Źródło obrazka: film.gildia.pl


The Hunger Games: Inspiration Just Friends by James Newton Howard

Pisząc o lesie nie można nie zajrzeć, to miłośniczki zieleni, czyli bohaterki filmu "Igrzyska Śmierci" (The Hunger Games, 2012) i jej bliskich. Pozwoliłam sobie na powyższy wiersz, a także pewnie i pozwolę sobie na kolejny, jeśli nawet i nie dwa. Widząc, co ostatnio zrobiła Shakira. Ale dziś skoncentrujmy się na tym wątku. Mężczyzna pozostawiony w świecie, gdzie jej nie ma. Ona przy boku mężczyzny, z którym muszą grać parę, by przetrwać. U boku mężczyzny, z którym z czasem nawet niezależnie od samej siebie może zacząć ją coś łączyć. Wspólne troski zbliżają, a track 04, p.t. "Just Friends" świadczy, jednak, że choć w tym momencie ona same tego nie chce. Woli, by pozostali przyjaciółmi. Bardzo cicho lecący track w momencie, gdy Katniss i Peeta rozmawiają w pociągu. Ścieżka dźwiękowa "The Hunger Games: Catching Fire" (Original Motion Picture Score) skomponował James Newton Howard, autor m.in. muzyki do filmu "Koń Wodny: Legenda głębin"(The Water Horse, 2007).

"Igrzyska Śmierci" - Inspiracja "Just Friends" autorstwa James'a Newton Howard'a

16 komentarzy:

  1. Trafiłaś w dziesiątkę. Jest to mój ulubiony film i najlepsza trylogia. Wiersz wyszedł Ci świetnie ! Pozdrawiam i czekam na kolejny x

    OdpowiedzUsuń
  2. Och... piękne:) Wiersz idealnie oddał emocje Gale'a oglądającego ich na arenie... zawsze byłam za Gale'm (nigdy za Peetą!), wiersz jest prześliczny i dużo mówi nam o jego osobowości...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że tak mogłaby wyglądać jego kwestia patrzenia na wszystko. Ci, co oglądali film, nie widzieli, by Katniss mówiła mu coś o sytuacji w pociągu. Można jednak coś podobnego, jak w wierszu sądzić po jego pojedynczych zachowaniach. Jak jest w książce, najlepiej przeczytać.

      Usuń
  3. Och, Igrzyska Śmierci! Za postacią Gale'a nie przepadam, ale zachwyciłaś mnie tym wierszem ;) Ładnie wcisnęłaś taki niby nic nieważny moment z kolorami, a jednak w Twoim wierszu to jak wyznanie miłości. Dzięki Tobie przypatrzyłam się tej scenie i masz rację -> trochę tak jakby między nimi zaiskrzyło. Na momencik ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Boże jak ci dziękuję za tali piękny wiersz inspirowany Hunger Games i czekam na kolejne :D
    NN na http://katyperrypolska.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapraszam do mnie na nowy rozdział.
    Pozdrawiam Danielciax.

    OdpowiedzUsuń
  6. hej na www.listamegaprzebojowalicia.bloog.pl jest spóźnione notowanie serdecznie zapraszam do głosowania :) ciekawy wierszyk :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham Igrzyska! Świetny wiersz :)

    Akurat słucham piosenki z Igrzysk - Abraham's Daughter :)

    Ps: sorki, że tak późno komentuję, ale mam problemy z internetem.

    NN na http://e-watson.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Kolejny wiersz który świetnie pasuje do filmu.
    U mnie http://demi-lovatooo.blog.pl/ NN zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne, Zapraszam na NN :D - http://the-vampire-diaries.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
  10. nie wiem, czy to wstyd się przyznać, czy nie, ale nie oglądałam jeszcze igrzysk śmierci... może dlatego, że nie przepadam za takimi filmami, ale wiersz robi wrażenie. :)

    nn

    OdpowiedzUsuń
  11. cudowny wiersz.
    NN na http://mybestmusic.blog.pl/ zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie byłam ciekawa tego wiersza i się niezawiodłam bo jest idealny i są w min prawdziwe emocje :)
    U mnie muzycznomaniaa.blogspot.com/ nowe notowanie

    OdpowiedzUsuń
  13. Strasznie podoba mi się temat notki ^^
    Bardzo lubię 'Igrzyska Śmierci" ;)
    Wiersz jednym słowem boski :]
    Pozdrawiam i czekam na nn ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Igrzyska śmierci *.*
    Piękny wiersz. Niesamowicie piszesz!
    Genialne :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja się chyba nie wypowiem o tym wierszu, bo żeby zrozumieć dokładnie o co chodzi, musiałabym obejrzeć film, a niestety nie oglądałam. Chociaż może powinnam? Nie moja tematyka, ale tyle teraz blogów o tym powstaje, że może rzeczywiście warto? No, a skoro i Ty zdecydowałaś się napisać o tym wiersz, to chyba warto;)
    Mimo że nie wiem za bardzo jakie powiązanie wiersz ma z filmem, to bardzo mi się podobał!:)

    OdpowiedzUsuń